A kamillatea kordában tartja a cukorbetegséget?

Már
régóta használják idegnyugtatóként vagy megfázás ellen, de most kiderült: a
kamillatea hatásos a diabétesz ellen is.

 Walesi
és japán kutatók szerint a kamillatea csökkenti a vér cukorszintjét, és segít
megelőzni a betegség következményeként fellépő vakságot, vesebajt, idegi vagy
keringési problémákat.

A kutatók 2-es típusú diabéteszben szenvedő patkányokon tesztelték a
gyógynövényt. Az állatoknak 3 héten keresztül adták a kamillából készült
kivonatot, amely negyedére csökkentette vérük cukortartalmát - olvasható a
Journal of Agricultural and Food Chemistry szaklapban.

A kutatók szerint a tea napi fogyasztása megvéd a hiperglikémia, vagyis a vér
szélsőségesen magas cukorszintjének kialakulásától is. Ugyanakkor hozzáteszik:
további kutatásra van még szükség.

A kamillát már az ősi Egyiptomban, Görögországban és Rómában is használták
gyógyhatása miatt. Ma főleg nyugtatóként alkalmazzák, de vizsgálatok
bebizonyították, hogy segít leküzdeni a megfázást, erősíti az immunrendszert és
csillapítja a menstruációs fájdalmakat is.